בית המשפט יכריע: האם פרישת ידיים בהר הבית מהווה סכנה?

    ישראל פריי 1 Comment on בית המשפט יכריע: האם פרישת ידיים בהר הבית מהווה סכנה?
    19:48
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on שר הביטחון והרמטכ"ל החליטו: מינויים דרמטיים בצה"ל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ויכוח עקרוני בין פעילי ימין למשטרת ישראל, יגיע היום להכרעת בית המשפט המחוזי בירושלים. הסיפור החל כאשר יהודה עציון ואדם נוסף עלו להר הבית בשבוע שעבר. השניים הלכו בהר כמנהגם כאשר ידיהם פרושות לפניהם. אנשי וואקף דרשו מהשוטרים לשמוט לשניים את הידיים, כחלק מהאיסור לשאת תפילה, והעימות התפתח לממדים חריגים.

    לטענת הפעילים, השוטרים הודיעו לאנשי הוואקף, שרק תפילה בפה נאסרה ליהודים, ומותר להם ללכת בידיים פרושות. אלא שלפתע הגיח מולם קצין המשטרה שתפס בחוזקה ביהודה עציון, ואיים לגרשו מההר אם לא ישמוט את ידיו. עציון דרש לקבל הסבר מדוע, והקצין הורה לו לצאת את ההר.

    בקשתו של עציון להמשיך לשהות בהר בידיים מושמטות התקבל בסירוב זועם מצד הקצין, עציון סירב לצאת מן ההר בכוחות עצמו, וארבעה שוטרים נשאוהו החוצה והעבירוהו לתחנה לחקירה.

    בחקירה דרשה המשטרה מהשניים לחתום על הסכמה להרחקה מהר הבית למשך 15 יום, השניים סירבו להודות בשום אשמה, ומשכך לא הסכימו לחתום. המשטרה החליטה להביא אותם לבית המשפט שיגזור על הרחקתם מההר.

    יומיים לאחר מכן, קיבלה השופטת ג'ויה סקפה שפירא את טענת המשטרה שהתנהגותם של השניים מהווה סכנה לשלום הציבור, ומשכך הורתה להם לחתום שהם מסכימים שלא לעלות להר הבית במשך שבועיים, ואם לא יעשו כן תוך שבע שעות, הם ייעצרו מייד.

    השניים ערערו לבית המשפט המחוזי, לאחר שהשופטת סירבה לצפות בסרטון המלא של האירוע בהר, ואף סירבה לדון אם יש בעצם פרישת הכפיים משום עבירה או לא, ואם היה בסמכותו של קצין המשטרה לעוצרם על כך.

    לאחר שהמשטרה ביקשה לדחות את הדיון בערעור עד להיום, דרש בית המשפט מהמשטרה להקפיא את ההליכים נגד השניים עד לקיומו של הדיון בעניינם היום בבית המשפט המחוזי בפני השופט רם וינוגרד.

    ארגון חוננו המלווה את השניים מבהיר כי התנהלות הוואקף ומשטרת ישראל בעקבותיו, היתה לא לגיטימית, ולכן הדרישה להתפנות מהמקום היתה לא מוצדקת בעליל, והיא אשר הביאה אותנו לבית המשפט תוך דרישה שלא לפגוע בזכויות היהודים ללא הצדקה, כאשר לצד זאת לא ננקטה כל אכיפה כנגד אנשי הוואקף שקיללו והתפרעו במקום".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      חבורת הזויים משיחיסטים הגורמים מתוך עיוורון לסכנה לכל היהודים בארץ הקדש